Annonser på Facebook

Häromdagen kollade jag min Spotify-stiatistik för Sleepy Songs. Tydligen har några av låtarna snurrat relativt bra i Indonesien och Filippinerna, så tänkte jag att det kanske vore en bra marknad för att göra ett marknadsfört inlägg på Facebook på. Sagt och gjort la jag en liten slant på att marknadsföra länken till dessa territorier. Nu, en vecka senare, har inlägget fått lite drygt 1800 reaktioner och ungefär 100 nya likes på Facebooksidan. Någon som vill gissa hur många länk-klick detta har genererat? 

Fem. 

Kanske att det kan leda till att någon faktiskt lyssnar någon gång, men det känns lite som bortkastade pengar. Det är liksom inte likes på inlägget jag vill ha utan lyssnare. 

Någon som har en bra idé hur man marknadsför mot exempelvis Asiatiska marknaden? Jag läste mig till att Spotify lanserats relativt nyligen (?) i Filippinerna åtminstone. 

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.